Regulamin sklepu internetowego BARWO
(Wersja 1.0; stan na 01.03.2025)
I. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady dokonywania oraz realizacji zamówień towarów złożonych przez Klientów lub Użytkowników za pośrednictwem Serwisu na stronie internetowej www.barwo.pl (dalej jako Serwis lub Sklep)
- Administratorem Serwisu jest Tomasz Kania prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BARWO Tomasz Kania, ul. Jodłowa 1, 43-220 Świerczyniec, NIP 6462795066, REGON 241678853
- Klient lub Użytkownik korzystający z Serwisu może kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem następujących kanałów komunikacji: poczty elektronicznej e-mail [email protected] , telefonu: 881 789 101, pisemnie na adres BARWO Tomasz Kania, ul. Jodłowa 1, 43-220 Świerczyniec, czatu tekstowego/komunikatora dostępnego z poziomu Serwisu.
- Administrator za pośrednictwem Serwisu świadczy usługi:
- zapoznania się z ofertą Administratora;
- sprzedaży oferowanych produktów;
- umożliwiania zamieszczania opinii o Serwisie przez Klientów lub Użytkowników,
- prowadzenia Konta Klienta.
II. Definicje
- Administrator – Tomasz Kania prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BARWO Tomasz Kania, ul. Jodłowa 1, 43-220 Świerczyniec, NIP 6462795066 - też jako Sprzedawca.
- Adres e-mail – adres poczty elektronicznej Użytkownika/ Klienta wskazany przez niego podczas zamawiania towaru lub podczas procesu zakładania Konta i jego modyfikacji.
- Cena – wartość wyrażona w walucie polskiej – złoty polski (PLN), którą Użytkownik/Klient jest obowiązany zapłacić za Produkt. Ceny podane w Serwisie są cenami brutto (wraz z podatkiem VAT).
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w na stronie www.barwo.pl, umożliwiający założenie i administrowanie Kontem.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w na stronie www.barwo.pl, umożliwiający Użytkownikowi/Klientowi złożenie Zamówienia.
- Kodeks cywilny (KC) – USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j. z dnia 2024.07.17 z późniejszymi zmianami)
- Klient – Konsument (w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego) lub Przedsiębiorca (w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego), który posiada Konto oraz zawiera Umowę w ramach Serwisu.
- Konto – indywidualne konto Klienta w Serwisie, za pośrednictwem którego gromadzone są dane Klienta oraz informacje podane przez Klienta oraz informacje o dokonanych przez Klienta Zamówieniach.
- Koszt dostawy – koszt wydania Produktu, w szczególności koszt jego opakowania, zabezpieczenia, a także koszty jego przesłania oraz odebrania;
- Koszyk – zakładka w Serwisie, umożliwiając podgląd danych składanego Zamówienia oraz ich modyfikację.
- Login – unikalna nazwa wskazana przez Klienta podczas procedury rejestracji w Serwisie, umożliwiająca Użytkownikowi/ Klientowi wejście do danych Konta i korzystanie z pełnej funkcjonalności Serwisu.
- Newsletter – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom automatyczne otrzymywanie od Administratora cyklicznych treści zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie - warunkiem korzystania z usługi jest wyrażenie zgody na jej otrzymywanie.
- Cookie – pliki zapisywane na urządzeniu Użytkownika/ Klienta podczas wizyty w Serwisie, w których przechowywane są ustawienia i inne informacje używane na odwiedzanych przez Użytkownika/ Klienta stronach internetowych.
- Polityka Prywatności – dokument określający postanowienia dot. przetwarzania danych osobowych, dostępny pod adresem: https://barwo.pl/polityka-prywatnosci
- Produkt – oferowany w Sklepie towar.
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego BARWO.
- RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE.L.2016.119.1 ze zm.)
- Serwis lub Sklep – strona internetowa www.barwo.pl, za pomocą której Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów.
- Umowa – umowa zawarta na odległość w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem/Użytkownikiem, której przedmiotem jest sprzedaż Produktu.
- Użytkownik – konsument (art. 221 Kodeksu cywilnego) lub przedsiębiorca (art. 431 Kodeksu cywilnego) korzystający z Serwisu bez zakładania Konta, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa.
- Zamówienie – poprzedzone akceptacją Regulaminu oświadczenie woli składane przez Klienta lub Użytkownika za pośrednictwem Formularza zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
III. Procedura Rejestracji/Zakładanie Konta
- Rejestracja i zakładanie Konta następuje poprzez wypełnienie Formularza rejestracji dostępnego pod adresem https://barwo.pl/user/register Dla rejestracji i założenia Konta niezbędne jest wskazanie adresu e-mail oraz numeru telefonu komórkowego.
- Za rejestracje i korzystanie z Konta nie są pobierane żadne opłaty. Rejestracja jest dobrowolna.
- W celu założenia Konta należy stwożyć unikalny Login oraz Hasło – hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków (dla silniejszego zabezpieczenia zaleca się aby Hasło zawierało małe i duże litery, znaki specjalne oraz cyfry).
- Logowanie do Konta odbywa się poprzez podanie wskazanego podczas Rejestracji Loginu i Hasła.
- Warunkiem skutecznej rejestracji Konta jest złożenie oświadczenia przez osobę zakładającą Konto, o:
- Zapoznaniu się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
- Zapoznaniu się i akceptacji Polityki Prywatności.
- Użytkownik/ Klient zobowiązuje się nie udostępniać danych potrzebnych do zalogowania się na Konto osobom nieuprawnionym. Konsekwencje udostępnienia przez Użytkownika/Klienta danych do zalogowania osobom nieuprawnionym, ponosi Użytkownik/ Klient.
- Podczas Rejestracji Klient jest zobowiązany do podania swoich prawdziwych danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Klienta/Użytkownika nieprawdziwych/nieprawidłowych danych. W celu zapewnienia prawidłowości i sprawności obsługi i korzystania z Konta, wszelkie zmiany swoich danych Klient powinien na bieżąco aktualizować. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje niewywiązania się z tego obowiązku.
- Sprzedawca będzie przekazywał Klientowi wszystkie informacje związane z procesem składania Zamówienia w formie elektronicznej (mailowej) w Panelu „Moje Konto”, chyba że inny tryb przekazywania danych informacji wynika ze szczegółowych postanowień Regulaminu albo Klient i Sprzedawca uzgodnią wspólnie inny tryb przekazywania informacji.
- Użytkownik ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyn i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto w panelu „Moje Konto”. W przypadku usunięcia Konta, wszystkie dane Użytkownika/ Klienta zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji, obsługi ewentualnych roszczeń, oraz rozliczeń podatkowych, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych wynikających ze zrealizowanych Zamówień lub zobowiązań podatkowych.
IV. Wymagania techniczne korzystania z Serwisu i bezpieczeństwo
- Korzystanie z Serwisu, w tym przeglądanie oferty Sklepu wymaga od Użytkownika:
- urządzenia końcowego, umożliwiającego wygenerowanie Serwisu, z dostępem do sieci Internet oraz do działającej przeglądarki internetowej,
- aktywnego konta poczty elektronicznej,
- włączonej obsługi Plików cookies zgodnie z informacją wynikającą z Polityki Prywatności,
- Do dokonania zakupów w Sklepie wymagane jest posiadanie przez Użytkownika/Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej (skrzynki elektronicznej) oraz numeru telefonu komórkowego.
- Sprzedawca informuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
- Klient/Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzysta ze Sklepu wyłącznie na własny użytek. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu w celu prowadzenia przez Klienta/Użytkownika działalności zarobkowej lub takiej, która naruszałaby lub mogłaby naruszać interesy Sprzedawcy.
- Administrator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia w pełni prawidłowego działania Serwisu, w szczególności zobowiązuje się do niezwłocznego usuwania wszelkich problemów i awarii, które uniemożliwiają poprawne działanie Serwisu.
- Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania Sklepu mogą być zgłaszane do Administratora w formie wiadomości e-mail przesłanej na adres: [email protected].
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności względem Klienta/Użytkownika za:
- awarie i zakłócenia w działaniu sieci Internet, za pośrednictwem której Klient korzysta z Serwisu,
- skutki wynikające z nieuprawnionego wejścia przez osoby trzecie w posiadanie danych Klienta niezbędnych do złożenia Zamówienia,
- przerwy w działaniu Serwisu, wynikające z prac koniecznych do rozbudowy, zmiany konfiguracji lub wymiany sprzętu lub oprogramowania lub w celu dokonania koniecznych prac konserwacyjnych – informacja o takich pracach będzie umieszczana na stronie Serwisu.
- utracone korzyści i/lub straty Klienta/Użytkownika wynikające z przerwania lub odmowy realizacji Zamówienia, w tym wynikające z zakłóceń w pracy łączy internetowych, ataku terrorystycznego, ataku hakerskiego, oraz innych niezależnych od Administratora przyczyn, które mogą wpłynąć na Zamówienie, w tym przyczyn ze strony innych podmiotów (podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne, hostingowe, bankowe, pocztowe, kurierskie, e-mailowe, rejestrujące i utrzymujące domeny oraz inne podobne usługi, podmiot obsługujący proces płatności),
- opóźnienia lub zakłócenia w wykonaniu Zamówienia wynikające z nieprawidłowego przygotowania lub przekazania danych przez Klienta/Użytkownika lub przekazania nieprawdziwych danych.
- następstwa działań podjętych przez Klienta/Użytkownika stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu,
- wirusy, złośliwe oprogramowanie, w tym w szczególności za jakiekolwiek szkody poniesione przez Klienta w wyniku korzystania przez niego z niezabezpieczonego i pozbawionego oprogramowania antywirusowego komputera podłączonego do Internetu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość danych osobowych podanych przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Administrator ma prawo do czasowego ograniczenia niektórych funkcji Sklepu, udostępnienia ich w wybranych godzinach lub wprowadzenia ograniczeń ich ilości, jeżeli brak limitów może wpłynąć stabilność funkcjonowania Serwisu.
V. Zamówienia; Zawarcie Umowy
- Założenie Konta nie jest konieczne do złożenia Zamówienia w Serwisie.
- Złożenie Zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta lub Użytkownika oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktu (Produktów) wskazanych w Zamówieniu.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- Sklep:
- skompletować zamówienie wybierając Produkt ze Strony Internetowej Sklepu
- dodanie Produktu poprzez wybór polecenia DO KOSZYKA pod danym Produktem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu.
- Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „złóż zamówienie”
- każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Konfigurator:
- dostęp do konfiguratora jest z pozycji przycisku STWÓRZ PROJEKT lub baneru KONFIGURATOR PRODUKTÓW na stronie głównej
- następnie należy skonfigurować swój Produkt wybierając odpowiedni materiał, rozmiar, typ druku, kolor, grafika, tekst, sposób mocowania.
- po skonfigurowaniu Produktu należy dodać Produktu do zamówienia przez wybór polecenia DO KOSZYKA.
- Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”.
- każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- Firma Brawo Tomasz Kania nie ponosi odpowiedzialności za grafiki umieszczane przez Klientów na produktach. Klient zamawiając usługę z konkretną grafiką ponosi pełną odpowiedzialność prawną. Klient zobowiązuje się do poprawnego przygotowania plików przekazywanych do firmy Barwo Tomasz Kania za pomocą kreatora lub drogą mailową. Firma nie ponosi odpowiedzialności za poprawność przekazywanych plików.
- Sprzedawca ma możliwość częściowego przyjęcia Zamówienia, gdy objęte Zamówieniem
- Produkty są niedostępne lub nie są dostępne w odpowiedniej liczbie. W przypadku niemożliwości realizacji złożonego Zamówienia ze względu na brak dostępności zamówionego Produktu lub brak dostępności w odpowiedniej liczbie, Zamówienie zostanie zrealizowane w odpowiedniej części, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wiadomością wysłaną na Adres e-mail. Jeżeli liczba Produktów, jakie może zakupić jeden Klient/Użytkownik jest ograniczona, Klient/Użytkownik jest każdorazowo informowany o tej okoliczności podczas składania Zamówienia. W celu uniknięcia wątpliwości, Klient/ Użytkownik otrzymuje informację o niemożliwości realizacji złożonego Zamówienia ze względu na brak dostępności zamówionego Produktu lub brak dostępności w odpowiedniej liczbie przed zawarciem Umowy dotyczącej tego Zamówienia.
- Ceny nie zawierają kosztów dostawy. O koszcie dostawy Produktów Klient/Użytkownik jest informowany przy wyborze sposobu dostawy podczas składania Zamówienia.
- Serwis zastrzega sobie możliwość aktualizowania Cen, jednakże Sprzedawca jest związany Ceną obowiązująca w chwili złożenia Zamówienia. Zmiana Ceny nie odnosi się do Zamówienia złożonego przed wprowadzeniem zmiany Ceny.
- Sprzedawca w każdym wypadku zastrzega sobie prawo weryfikacji (w tym poprzez kontakt telefoniczny lub pocztą elektroniczną) dokonanego Zamówienia oraz jego anulowania w przypadku:
- uzasadnionych wątpliwości co do rzetelności takiego Zamówienia (w tym tożsamości Klienta)
- stwierdzenia stałej lub tymczasowej niedostępności Produktu, o którym niezwłocznie powiadomi Klienta. W przypadku gdy Klient zdążył już dokonać zapłaty ceny, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi wpłaconą kwotę na rachunek bankowy, z którego został nadany przelew, a Zamówienie zostaje anulowane.
- braku możliwości kontaktu z Klientem,
- braku zapłaty ceny na konto Sprzedawcy (nie dotyczy opcji „za pobraniem”)
- wyboru opcji płatności „za pobraniem” gdy wartość brutto Zamówienia przekracza 25 PLN (słownie: dwadzieścia pięć złotych).
- Przewidywany termin realizacji Zamówienia zostanie wskazany przez Sprzedawcę podczas składania Zamówienia. Sprzedawca zastrzega, że czas realizacji zamówień może się różnić. Średni czas realizacji zamówień trwa od 1 do 7 dni roboczych. W porach o zwiększonej liczbie zamówień (święta, wydarzenia itd.) lub w momencie braku towaru na magazynie czas ten może zostać wydłużony do 14 dni roboczych.
- W każdym przypadku Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby Zamówienie zostało zrealizowane w możliwie najkrótszym terminie.
VI. Płatność; Faktury/paragony przesyłane drogą elektroniczną
- Dokonując zakupu w Serwisie, Klient/Użytkownik może skorzystać z jednej z następujących metod płatności:
- przelew bankowy
- Płatność poprzez system Przelewy24
Barwo Tomasz Kania, ul. Jodłowa 1, 43-220 Świerczyniec
Numer konta bankowego dla wpłat krajowych:
ING Bank Śląski SA 91 1050 1399 1000 0097 4748 1498
Wyboru metody płatności można dokonać każdorazowo przed złożeniem Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta/Użytkownika płatności przelewem internetowym albo kartą, Klient/Użytkownik w momencie dokonania Zamówienia obowiązany jest zapewnić środki pieniężne odpowiadające wartości złożonego Zamówienia wraz z kosztami dostawy. W sytuacji braku środków na koncie Klienta/Użytkownika i braku zapłaty, Zamówienie nie zostanie zrealizowane.
- Klient/Użytkownik wyraża zgodę na wystawianie przez Sprzedawcę paragonów/faktur:
- elektronicznych w formie pliku pdf oraz ich wysyłanie na podany przez Klienta/Użytkownika
- Adres e-mail.
VII. Dostawa
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca nie prowadzi wysyłki Produktów poza granice Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa Produktu następuje na adres wskazany w Zamówieniu.
- Szczegółowe informacje na temat sposobów dostawy znajdują się w zakładce/podstronie https://barwo.pl/dostawa-i-zwroty .
- W dniu wysłania Produktu na adres podany w Zamówieniu przekazywana jest na Adres email lub numer telefonu Klienta/Użytkownika, informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
- Przed odebraniem przesyłki od operatora dostawy Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie z Towarem nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi ślady uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności operatora dostawy sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
- Klient/Użytkownik niebędący Konsumentem jest dodatkowo zobowiązany do sprawdzenia stanu Towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności operatora dostawy, pod rygorem utraty jakichkolwiek uprawnień z tytułu umowy przewozu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu Klient/Użytkownik powinien spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub za pośrednictwem e-mail.
VIII. Prawo odstąpienia od Umowy
- Klient/Użytkownik może w terminie 30 dni:
- od dnia którym wszedł w posiadanie Produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta/Użytkownika weszła w posiadanie .Produktów; lub
- od dnia zawarcia Umowy, gdy przedmiotem Umowy są Produkty będące usługami; odstąpić od Umowy bez podawania jakichkolwiek przyczyn, składając Sprzedawcy przez upływem ww. terminu oświadczenie o odstąpieniu.
- W przypadku Umowy obejmującej wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części Produktu.
- Użytkownik/ Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia np. poprzez wysłanie oświadczenia w formie pisemnej (listem) na adres Administratora lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected]. W tym celu, Klient/Użytkownik może skorzystać z dowolnego wzoru formularza odstąpienia od Umowy.
- W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy, Użytkownik/ Klient powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (to jest najpóźniej w ostatnim dniu terminu).
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi/Użytkownikowi na jego Adres e-mail informację o otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi/Użytkownikowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności (w tym koszty dostawy z zastrzeżeniem litery c) poniżej); Sprzedawca może jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta/Użytkownika dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta/Użytkownika przy składaniu Zamówienia, chyba że Klient/Użytkownik wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, ale w każdym przypadku Klient/ Użytkownik nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Klient/Użytkownik korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi/Użytkownikowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Użytkownika/ Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Użytkownik/ Klient powinien odesłać Produkty na adres Administratora. Klient/ Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu. Użytkownik/Klient powinien odesłać Produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Użytkownik/ Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient/ Użytkownik odesłał Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi/Użytkownikowi w przypadku zawarcia Umowy:
- Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy
- cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym
- przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
IX. Postępowanie reklamacyjne; Rękojmia konsumencka; Gwarancja
- Reklamacje Produktów mogą być składane na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta dotyczących rękojmi konsumenckiej (zgodności produktu z umową). W przypadku, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją udzieloną przez gwaranta – reklamacje mogą być kierowane na podstawie takiej gwarancji bezpośrednio do gwaranta.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na Produkty. Produkty prezentowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją udzieloną przez gwaranta (np. producenta lub dystrybutora). W takim przypadku taka informacja będzie zawsze znajdować się w opisie Produktu.
- Szczegółowe warunki realizacji uprawnień z gwarancji i czas jej trwania jak i sposób złożenia reklamacji opartej na gwarancji są podane w oświadczeniu gwarancyjnym (np. karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do Produktu) oraz na stronie Serwisu.
- Niniejszy rozdział (IX) określa zasady składania Sprzedawcy – na podstawie przepisów dotyczących rękojmi konsumenckiej (zgodności produktu z umową) – reklamacji obejmujących Produkty zakupione w Serwisie oraz działanie Serwisu.
- Sprzedawca wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi (niezgodności Produktu z umową) w stosunku do przedsiębiorców, z wyjątkiem podmiotów, o których mowa w ust. 6 lit b) poniżej.
- Reklamacja w trybie rękojmi konsumenckiej może być składana przez Klienta/Użytkownika, który jest:
- konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- osobą fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi/Użytkownikowi Produkt zgodny z umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za Produkty z tytułu niezgodności Produktu z umową z tytułu rękojmi konsumenckiej na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
- Reklamację Produktu można zgłosić drogą elektroniczną poprzez e-mail na adres Administratora. W reklamacji należy zawrzeć w szczególności zwięzły opis niezgodności Produktu z umową, okoliczności oraz datę jej identyfikacji, dane Klienta/Użytkownika składającego reklamację.
- W reklamacji należy zawrzeć w szczególności zwięzły opis niezgodności Produktu z umową, okoliczności oraz datę jej identyfikacji, dane Klienta/Użytkownika składającego reklamację.
- W przypadku reklamacji składanej w oparciu o rękojmię konsumencką, Klient/Użytkownik jest uprawniony do:
- żądania naprawy lub wymiany Produktu - Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient/Użytkownik żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient/Użytkownik żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Klienta/Użytkownika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową, oraz nadmierne niedogodności dla Klienta/Użytkownika powstałe wskutek zmiany sposobu lub odmowy doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta/Użytkownika o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta/Użytkownika, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, dla którego Klient/Użytkownik go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. Klient/Użytkownik udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta/Użytkownika Produkt na swój koszt.
- złożenia oświadczenia o obniżeniu Ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową, jeżeli zarówno wymiana jak i naprawa tego Produktu są niemożliwe albo wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
- Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany Produktu niezgodnego z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-5 ustawy o prawach konsumenta (w tym Sprzedawca nie dokonał naprawy/wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta/ Użytkownika);
- Produkt jest nadal niezgodny z umową, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić ten Produkt do zgodności z umową;
- niezgodność Produktu z umową jest na tyle istotna, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie Ceny albo odstąpienie od umowy (tj. bez konieczności składania przez Użytkownika/ Klienta oświadczenia o naprawę lub wymianę Produktu niezgodnego z Umową);
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta/Użytkownika.
Obniżona Cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny Produktu niezgodnego z umową wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową. Klient/Użytkownik nie może odstąpić od Umowy, jeżeli niezgodność Produktu z umową jest nieistotna. Domniemywa się, że niezgodność Produktu z umową jest istotna.
Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy, Użytkownik/ Klient może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Użytkownika/Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Użytkownik/Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową.
- W przypadku skorzystania przez Klienta/Użytkownika z prawa obniżenia Ceny Produktu niezgodnego z Umową, Sprzedawca zwraca Klientowi/Użytkownikowi kwoty należne niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta/Użytkownika o obniżeniu Ceny.
- W razie odstąpienie od Umowy, Klient/Użytkownik niezwłocznie zwraca Produkt niezgodny z Umową na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca zwraca Klientowi/Użytkownikowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Produktu niezgodnego z umową lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta/Użytkownika niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, uważa się, że uwzględnił żądanie reklamacyjne.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia Użytkownikowi/ Klientowi i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
- Zasady postępowania reklamacyjnego w zakresie dotyczącym działania Serwisu:
- Sprzedawca odpowiada za należyte działanie Serwisu,
- Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu należy zgłaszać na adres e-mail Administratora lub pisemne na adres Administratora,
- Użytkownik/Klient może złożyć reklamację w dotyczącą wady lub przerwy w świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu. Złożenie lub brak złożenia reklamacji nie uchybia możliwości dochodzenia przez Użytkownika/Klienta roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa,
- W reklamacji Użytkownik/Klient powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji lub adres mailowy (jeśli Użytkownik/Klient wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, Sprzedawca może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych,
- Sprzedawca udzieli Użytkownikowi/Klientowi odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji lub adres email Użytkownika/Klienta wskazany w treści reklamacji, ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z Użytkownikiem/Klientem.
X. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Niniejszy rozdział Regulaminu ma zastosowanie do Użytkownika/Klienta będącego:
- konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osobą fizyczną dokonującą z
- przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- osobą fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika/Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- LINK,
- LINK,
- LINK.
- Użytkownik/Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Użytkownik/Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
- Użytkownik/Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Użytkownik/Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Użytkownik/Klient, w celu polubownego rozwiązywania sporów, może również skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: LINK.
XI. Ochrona danych osobowych
Regulacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności na stronie Serwisu - https://barwo.pl/polityka-prywatnosci .
XII. Postanowienia końcowe
- Treść Regulaminu jest udostępniona na stronie Serwisu - https://barwo.pl/regulamin-sprzedazy . Udostępnienie jest bezpłatne i bez żadnych ograniczeń czasowych.
- Regulamin może ulec zmianie w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie,
- zmiany sposobów płatności, dostaw i innych usług świadczonych przez podmioty zewnętrzne – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu,
- zmiany funkcjonalności Serwisu, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do jego funkcjonalności,
- zmiany danych Administratora,
- wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych zasad korzystania ze Serwisu,
- O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego – przy założeniu Konta lub zmieniony później w panelu "Moje Konto" – Adres e-mail. Poinformowanie o zmianie Regulaminu w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie zaakceptuje nowej treści Regulaminu, może żądać od Administratora usunięcia Konta w Serwisie. Zmiana Regulaminu skuteczna jest tylko na przyszłość. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Klientów/Użytkowników na podstawie wersji Regulaminu przed dokonaniem zmiany i nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie Regulaminu oraz Umowy zawarte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.
- Użytkownik/Klient obowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej udostępnionych w Serwisie oraz osób trzecich, jak również do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. Użytkownik/Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym (prawdziwych).
- Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do tekstu i jej elementów graficznych, mechanizmów informatycznych, układu i innych elementów Serwisu, są zastrzeżone.
- Z Serwisu można korzystać wyłącznie w zakresie dozwolonego użytku, wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.
- Polityka cookies - https://barwo.pl/polityka-cookies .
- Regulamin podlega prawu polskiemu.
- Wersja 1.0 Regulaminu obowiązuje od dnia 01.03.2025r.